Για πρώτη φορά στην Αθήνα, ο Nacho Cárcaba από τη Μαδρίτη έρχεται για ένα εξάωρο σεμινάριο σύγχρονου χορού/contact/ αυτοσχεδιασμού.
ΣΤΟΧΟΙ
Σε αυτό το εργαστήριο, σκοπεύω να δουλέψουμε από το σώμα των άλλων. Το σώμα ως ένα αρχείο για όλα όσα βιώνουμε, για όσα μπορούμε να έχουμε επίγνωση αλλά και για αυτά που δεν μπορούμε. Θα δουλέψουμε σε ζευγάρια και σε ομάδες και, με αυτόν τον τρόπο θα ήθελα να δώσω τα εργαλεία που χρειάζονται για να συνδεθούμε και να ακούσουμε το σώμα, από ένα σημείο δημιουργικότητας και παρατήρησης. Για να απομακρυνθούμε από όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε, να αφήσουμε την κριτική στάση και να ανοιχτούμε σε νέες δυνατότητες του δικού μας σώματος, νέες δυνατότητες κίνησης, ρυθμού και σύνδεσης με τον χώρο και με τους άλλους ανθρώπους. Στόχος είναι να δώσουμε προσοχή στην αφή, μια αίσθηση μέσω της οποίας μπορούμε να διεγείρουμε το σώμα, να επικοινωνήσουμε, να συνδεθούμε και να λάβουμε πληροφορίες με αμεσότητα και διαίσθηση, χωρίς να χρειάζεται να καταλάβουμε τι μας συμβαίνει.
Εξερευνώντας την επαφή και τη δουλειά σε ζευγάρια ή σε ομάδες, ως ένα εργαλείο για να ανακαλύψουμε νέες κινήσεις και σημεία που μπορούμε να φτάσουμε καθέν@ μέσω τ@ άλλ@.
Αυτό το εργαστήριο απευθύνεται σε χορευτές/τριες και άτομα που θέλουν να δουλέψουν την κίνηση, μέσα από νέες υφές και δυνατότητες στο σώμα τους.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Προτείνω να ξεκινήσουμε το εργαστήριο με ασκήσεις προθέρμανσης σε ομάδα ή σε ζευγάρια, για να οδηγηθούμε σε μια κατάσταση ενσυνειδητότητας και να αφουγκραστούμε το σώμα, για να αφήσουμε σκέψεις και κρίσεις. Στη συνέχεια, το εργαστήριο αποτελείται από διαφορετικές ασκήσεις που χρησιμεύουν ως μεμονωμένα εργαλεία διερεύνησης εντός της ομάδας.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Εξερεύνηση μέσω της αφής: Το άτομο, με κλειστά μάτια, λαμβάνει πληροφορίες από το ζευγάρι του μέσα από το άγγιγμα του χεριού και ολόκληρου του σώματος και απλά παρατηρεί τι του συμβαίνει και τις διαισθητικές αντιδράσεις του σώματος. Το άτομο που δίνει τις πληροφορίες εξερευνά διαφορετικές ποιότητες της αφής, αγγίζοντας με διαφορετικές προθέσεις και υφές.
Διαχωρισμός σε ζευγάρια: Προτείνεται η δουλειά σε ζευγάρια. Δουλεύουμε με την αφή και την ιδιοδεκτικότητα σε συνεχή κίνηση, προσπαθώντας να μεταφέρουμε την κίνηση από ένα αρχικό σημείο στο υπόλοιπο σώμα. Ένα σημείο δρα ως γενεσιουργός δύναμη της κίνησης ολόκληρου του σώματος σε σύνδεση. Η προτεινόμενη κίνηση θα ξεκινήσει από τα πέλματα, τα γόνατα, τον κορμό, το κεφάλι, τους γοφούς για να καταλήξει στον χειρισμό ολόκληρου του χεριού προς το υπόλοιπο σώμα. Ανοίγουμε την πλάτη και αισθανόμαστε ολόκληρο το σώμα να είναι διαθέσιμο σε μια αποσυνδεδεμένη κίνηση που δεν περνά από συνειδητή απόφαση αλλά από τη δράση.
Ρευστά σώματα: Προτείνεται η δουλειά αρχικά σε ζευγάρια και μετά σόλο και ομαδικά, όπου χρησιμοποιούμε ένα παιχνίδι κίνησης ή χειρισμού προς το άλλο άτομο. Ξεκινάμε από το συναίσθημα και την παρατήρηση, απορροφώντας την κίνηση από τα εκφραστικά όρια του σώματός μας μέχρι να φτάσουμε σε μια κοινή χορογραφία με μια βασική υφή, η οποία δεν ανήκει σε κανένα σώμα αλλά σε όλα ταυτόχρονα, ως γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ τους.
– παρατήρηση
– υποστήριξη
– συνέχιση της κίνησης
– πρόταση άλλων κατευθύνσεων
– παύσεις
– όλες οι κινήσεις
– μόνο ατομικές κινήσεις
– χορός σε ζευγάρια
– χορός ανά τρία άτομα
– ομάδες
Χειρισμός του σώματος: Μπορούμε να προσεγγίσουμε την άσκηση σε ζευγάρια ή σε ομάδες. Και οι δύο ρόλοι που διαδραματίζονται στην άσκηση είναι απαραίτητοι. Από τη μία πλευρά, το άτομο που χειρίζεται το σώμα μπορεί να εξερευνήσει τη λειτουργικότητα και τη μηχανικότητα του σώματος, το βάρος του, την κατασκευή του. Από την άλλη πλευρά, το άτομο που αποτελεί αντικείμενο του χειρισμού έχει την ευκαιρία να επιτρέψει σε νέες πληροφορίες και νέες συντονιστικές κινήσεις να γίνουν μέρος του συστήματός του. Μέσα από διαφορετικά στάδια, θα πειραματιστούμε με διαφορετικά επίπεδα έντασης στο σώμα.
Βλέμμα και επαφή: Προτείνεται η δουλειά σε ζευγάρια πάνω στον χώρο και την ακοή, με βάση στο βλέμμα και την επαφή. Διαφορετικές προτάσεις θα επιτρέψουν διαφορετικά είδη αντίληψης:
– με το βλέμμα, δουλεύοντας χωρίς επαφή.
– δουλεύοντας με το βλέμμα και την επαφή.
– δουλεύοντας με την επαφή, χωρίς το βλέμμα.
– δουλεύοντας χωρίς το βλέμμα και χωρίς επαφή.
Ο ενδιάμεσος χώρος: Με αυτή την άσκηση θα ανοιχτούμε στον χώρο, με όλα τα εργαλεία που έχουμε βιώσει μέχρι στιγμής. Θα εστιάσουμε στην πυκνότητα του χώρου, του αέρα, σε όλα όσα βρίσκονται μεταξύ των σωμάτων, σε αυτόν τον ενδιάμεσο χώρο που δεν είναι κενός, απλώς και μόνο επειδή δεν μπορούμε να τον δούμε. Σε αυτή τη φάση, θα δουλέψουμε με τον αυτοσχεδιασμό και τη στιγμιαία σύνθεση, αφουγκραζόμενοι τον χώρο που κινεί το σώμα και τις αισθήσεις μας.
Στιγμιαία σύνθεση κινούμενων εικόνων: Προτείνεται η δουλειά σε ομάδες που ξεκινά από τη συνθετική δημιουργία στατικών εικόνων και την παρατήρησή τους, οδηγώντας τις σε κίνηση για να προτείνουμε τελικά μια σκηνική σύνθεση με εισόδους, αιωρήσεις, χορό, αποστάσεις, συνθέσεις και εξόδους.
Για την κράτηση της θέσης χρειάζεται προκαταβολή 50% του αρχικού ποσού, η οποία θα πρέπει να καταβληθεί μέχρι τις 21/03 για το early bird, και μέχρι τις 01/04 για το κανονικό.
Πολιτική ακυρώσεων: Σε περίπτωση ακύρωσης της θέσης με ευθύνη της/του συμμετέχουσας/χοντα, η προκαταβολή δεν επιστρέφεται.
NACHO CÁRCABA
(Αστούριες, 1979). Χορευτής σύγχρονου χορού, urban dance (break dance και house dance), με εμπειρία στο θέατρο, τις πολεμικές τέχνες, τις εικαστικές τέχνες και εκπαίδευση σε διάφορους τομείς. Σκηνοθέτης της χορευτικής σύνθεσης «coged las rosas mientras podáis», δεύτερη θέση στον Διεθνή Διαγωνισμό Χορογραφίας Burgos-NewYork 2015 στην κατηγορία Hip Hop. Χορευτής στην ομάδα House Dance «Humans of da red house». Εργάστηκε στην Όπερα Oviedo (Teatro Campoamor) για τρία χρόνια. Σολίστ στο Φεστιβάλ της Βαρκελώνης Emerging Creation Festival NUNOFF 2015 και 2019. Περφόρμερ στις όπερες Οθέλος, Τουραντότ και Τραβιάτα στο Φεστιβάλ Castell de Peralada το 2015, 2016 και 2019. Χορογράφος και περφόρμερ λαογραφικών έργων στη χορευτική ομάδα bàron rat, που επιλέχθηκε για το Φεστιβάλ IX Festival de creació Emergent de Barcelona NUNOFF 2017. Χορογράφος και περφόρμερ του έργου [tiempo], που επιλέχθηκε για τα φεστιβάλ χορού Entredanses, FiSures, Ressonància dansa Tardor, Hors Lits BCN, Corpografies La Caldera, Ripollesdansa 2018, La Espiral Contemporánea 2018, SóLODOS EN DANZA 2018, NunOff 2019, El Día D 2020 και Festival DZM 2020. Περφόρμερ στις Όπερες Ριγκολέττο, Το Κορίτσι του Συντάγματος, Το Ελιξήριο του Έρωτα, L ‘enigma di Lea, Τόσκα, Τουραντότ, 175th Anniversary, Wozzeck, Νόρμα, Δον Πασκουάλε (Μεγάλο Θέατρο του Λισέου, Βαρκελώνη) από τον Μάρτιο του 2017 έως τον Σεπτέμβριο του 2022. Περφόρμερ στη Vero Cendoya Company, C.O.S, που εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Dansat del SAT! του Teatre de Barcelona στις 27 Απριλίου 2017 και έκανε πρεμιέρα σε συμπαραγωγή με το Festival Sismograf τον Απρίλιο του 2018.
Ερμηνευτής του έργου Cia. La Taimada, El Octavo Día, που παρουσιάστηκε στο Teatre de Vilafranca del Penedés τον Απρίλιο του 2018. Περφόρμερ στην ομάδα χορού Shreyasheenag, για το έργο The Pulse Takadimitakita, που παρουσιάστηκε στον χώρο Sala Hiroshima τον Ιανουάριο του 2019. Συνδημιουργός του έργου RICHARD CHARLIE με την Elisa Medina. Συνδημιουργός του έργου Criadores de caballos de paso a medio camino entre las palmas y el taconeo με τον Alvaro Murillo. Συνδημιουργός του έργου «Flores Todas» με τη Natalia Higuita. Εργαστήρια στην Ισπανία (Ουρένσε, Λα Κορούνια, Λούγκο, Αστούριες, Santander, Βαρκελώνη, Καθέρες, Μινόρκα, Μαδρίτη) και διεθνώς, στο Μεξικό (Μέξικο Σίτι, Πουέμπλα, Κερέταρο, Κουερναβάκα, Cuautla, Μοντερέι, Rosarito, Ενσενάντα, Ντουράνγκο, Οαχάκα, Κουλιακάν, Τζαλάπα, Γκουανταλαχάρα, Σαν Κριστόμπαλ ντε λας Κάσας) και στην Κόστα Ρίκα, με το πρόγραμμα «lo que me deja el cuerpo» από τον Δεκέμβριο του 2019.
Texnourgeio © 2023, Made by VCreations.